ستاره سرخ

ستاره سرخ

رهسپار با ولایت تا شهادت

مصطفی
مصطفی

فقط حیدر(ع) امیرالمومنین است

موضوعات

عکس

عکس مذهبی

عکس ورزشی

عکس عاشقانه

فیلم

دانلود


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ستاره سرخ و آدرس stareiran.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پیوند ها

خبرتحلیلی313

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

مطالب اخير

شهید جهاد مغنیه

شهید مدافع حرم محسن حججی

خبر تحلیلی313

تحویل سال نو ... خانواده های شهدا در کنار مزار شهدا

تحویل سال نو در شلمچه

بارش برف در دومین روز سال 1393 در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع)

نگاه به نا محرم

love..............

شارژ رایگان همراه اول در ایام نوروز

افسران جنگ نرم

پست ترین انسان

حجاب و خوبی

عکس آقا

چفیه و چادر

امام رئوف

سینما و انقلاب

پسر حزب الهی

رسوایی

زنان مومن

نازنین

و الله مخرج ما کنتم تکتمون

رابطه سلفی ها و اسرائیل

ابو تراب

مجید و بی بی

لطیفه تلخ

شهید دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها

70 میلیون

دعا برای عاقبت به خیری

نوبت به نوبت

جمعه دگر......

نويسندگان

مصطفی

پیوند های روزانه

پایگاه خبر تحلیلی 313

کیت اگزوز ریموت دار برقی

ارسال هوایی بار از چین

خرید از علی اکسپرس

الوقلیون

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com

امكانات جانبي

RSS 2.0


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 46
بازدید هفته : 174
بازدید ماه : 172
بازدید کل : 10655
تعداد مطالب : 554
تعداد نظرات : 39
تعداد آنلاین : 1






در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه

کشف حجاب

اخیرا خانم "آنا پاستور" خبرنگار اسپانیایی در هنگام مصاحبه با رئیس جمهور محترم حجاب از سرش بر می دارد و رئیس محترم جمهور بدون کمترین واکنشی به این اقدام، به مصاحبه ادامه می دهند.
 
 
 
الف: محمد حسن قدیری ابیانه نوشت:
 اخیرا خانم "آنا پاستور" خبرنگار اسپانیایی در هنگام مصاحبه با رئیس جمهور محترم حجاب از سرش بر می دارد و رئیس محترم جمهور بدون کمترین واکنشی به این اقدام، به مصاحبه ادامه می دهند. دفتر ایشان نیز هیچ مداخله ای نسبت به این مسئله نمی نماید. این موضوع واکنش هایی رادر سطح جامعه بر انگیخت.
 
یکی از موضوعاتی که برخی از سایت ها مطرح ساختند این است که در زمان حضرت امام خمینی (ره) نیز اوریانا فالاچی حجاب از سر خود بر داشت و امام خمینی عکس العملی نشان ندادند!
 
واقعیت آن است که اولا قرینه های وجود ندارد که اوریانا فالاچی حجاب از سر برگرفته باشد. ثانیا در صورت وقوع چنین رخدادی، این امر در زمانی بوده که هنوز رعایت حجاب به صورت قانونی الزام آور نبوده است.
 
آن مصاحبه با حضور بنی صدر انجام شده بود و این در حالی است که اصولا اجبار به رعایت حجاب بعد از فرار بنی صدر بود.
 
لذا آنچه اکنون در حضور رئیس جمهور محترم رخ داده است نقض صریح قانون جمهوری اسلامی ایران در حضور بالاترین مقام اجرایی کشور و عدم هرگونه واکنشی از سوی ایشان به این اقدام بوده که شایسته رئیس جمهور مکتبی کشورمان نبوده است. منفعل بودن دفتر ایشان نیز در این زمینه نشانه ضعف موجود در دفتر ایشان است.
 
من خود در زمانی که معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در زمانی ریاست جمهوری جناب اقای هاشمی رفسنجانی بودم قبل از هر مصاحبه ای شرایط را برای خبرنگاران تشریح و رعایت آن را خواستار و در صورت مقاومت تحمیل کرده و یا مصاحبه می کردم. به طور مثال وقتی خانم کریستین امانپور خبرنگار ایرانی سی ان ان با ایشان مصاحبه داشت و آرایش غلیظی نموده و روسریش خیلی جلو نبود به ایشان تذکر لازم را دادم و وقتی خواست مقاومت کند لغو مصاحبه را در صورت عدم رعایت مطرح نمودم که موجب اصلاح وضعیت حجاب وی شد.
 
و اما اوریانا فالاچی خبرنگار زن ایتالیایی در مصاحبه با حضرت امام خمینی (ره) می پرسد: اين چادر، آيا صحيح است كه اين زنها خود را در زير چادر مخفى كنند؟ اين زنها در انقلاب شركت كردند. كشته دادند. زندان رفتند. مبارزه كردند، اين چادر هم يك رسم از قديم مانده‏اى است. حالا ديگر دنيا هم عوض شده. حالا اين صحيح است كه مثلًا اينها خودشان را مخفى كنند؟
 
و حضرت امام (ره) در پاسخ می فرمایند: "اولًا اينكه اين يك اختيارى است براى آنها، خودشان اختيار كردند. شما چه حقى داريد كه اختيار را از دستشان بگيريد؟ ما اعلام مى‏كنيم به زنها كه هر كس چادر مى‏خواهد يا هر كس پوشش اسلامى، بيايد بيرون. از 35 ميليون جمعيت ما 33 ميليونش بيرون مى‏آيد. شما چه حقى داريد كه جلو اينها را بگيريد؟ اين چه ديكتاتورى است كه شما نسبت به زنها داريد؟ و ثانياً اينكه ما يك پوشش خاصى را نمى‏گوييم. براى حدود زنهايى كه به‏ سن و سال شما رسيده‏اند هيچ چيزى نيست. ما زنهاى جوانى كه وقتى ايشان آرايش مى‏كنند و مى‏آيند، يك فوج را دنبال خودشان مى‏كشند، اينها را داريم جلوشان را مى‏گيريم. شما هم دلتان نسوزد. من ديگر بلند شوم. شما هم دلتان نسوزد." (صحيفه امام، ج‏10، ص: 104)
 
در این مصاحبه اولا حضرت امام (ره) پاسح منطقی و قاطع به وی می دهند، ثانیا به مصاحبه پایان می بخشند. در این پاسخ هم فالاچی را پیرزنی قلمداد می کنند که دیگر جذابیتی ندارد. این پاسخ برای زنان غربی که ارزش خود را در ظاهر خویش دنبال می کنند از هر پاسخی شکننده تر است.
 
من در آن زمان رایزن مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا بودم. از ایران تلکسی آمد که به خانم اوریانا فالاچی ویزا بدهیم تا با رئیس جمهور وقت بنی صدر مصاحبه نماید.
 
من او را به سفارت دعوت کردم. وی با هفت قلم آرایش آمد و در بین صحبت هایش گفت که از منزل فقط برای دیدن من آمده است. از وی در مورد سفرش به ایران و نظرش در مورد این سفر پرسیدم. به شدت تحت تاثیر شخصیت حضرت امام خمینی (ره)  قرار گرفته بود و اینکه امام خمینی حسرت یک نگاه را در دلش گذاشت و هرگز به او نگاه نکرد. وی از دستان زیبای حضرت امام (ره) گفت و اینکه این بیادماندنی ترین مصاحبه های وی بوده است.
 
وی گفت در مورد حجاب اسلامی قانع نشده است و آن را درک نمی کند.
 
او زن مسنی بود و من حدود 26 سال سن داشتم. به وی گفتم تو گفتی که امروز صرفا برای دیدن من از خانه بیرون آمده ای. وی آن را تایید کرد. گفتم که سنمان به هم نمی خورد. تعجب کرد. مانده بود که چرا این را می گویم.  گفتم من ویزا را به خاطر قلم شما می دهم و نه سن و قیافه شما. گفت طبیعی است. پرسیدم اگر صرفا برای دیدن من و گرفتن ویزا آمده اید پس چرا آرایش کرده اید؟! جا خورد. گفتم ممکن است دلیل آرایش خود را بیان کنید. مانده بود چه جواب بدهد. برایش فلسفه حجاب در اسلام را گفتم و اینکه در اسلام جذابیت فیزیکی زن نباید یک ارزش اجتماعی باشد بلکه صرفا یک ارزش زناشویی است. زنان در اسلام برای خود ارزش والایی قائلند و حاضر نیستند بدن خود را برای جلب نظر مردان در جامعه به نمایش بگذارند و لباس ها و آرایش های تحریک آمیز داشته باشند. ما نمایش بدن زنان را برای تبلیغ کالا توهین به شخصیت وی می دانیم و ارزش زن به ایمان و عمل صالح و قلم او و نقش مادری او است و نه اندازه دور کمر و قد و وزن و رنگ پوست و مدل بینی او. حجاب در حقیقت برای حفظ حرمت زنان و نشانه اتکای به نفس و عدم احساس کمبود در آنان است. قدری تحت تاثیر این گفته ها بود و انتظار نداشت که این مطالب را از زبان جوان 26 ساله ای مثل من بشنود. سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک بود. او را برای شرکت در مراسم مذکور دعوت کردم. وی در مراسم شرکت کرد. موقع ورود هیچ آرایش نداشت. سلام کرد و ناخن های خود را نشان داد و گفت ببین نه در صورت و نه در دست آرایشی ندارم. این صرفا به خاطر تو است. از او تشکر کردم و دعوت کردم به جمع میهمانان بپیوندد.
 
با وجود اینکه از مرکز دستور صدور ویزا برای مصاحبه با بنی صدر صادر شده بود، به خاطر اینکه شنیده بودم در حضور حضرت امام (ره) حجاب از سر کشیده به وی ویزا ندادم. طولی نکشید که بنی صدر سرنگون شد و دیگر کسی صدور ویزا برای وی را پیگیری نکرد.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 1 فروردين 1390برچسب:,

|